Aromātu mārketings

Home / Aromātu mārketings


Aromātu mārketings palīdz radīt unikālu saikni ar klientu atmiņām un emocijām
Četru mūsu maņu orgānu centri atrodas smadzeņu daļā, kas atbildīga par informācijas analizēšanu un loģisko domāšanu, taču, lai cik dīvaini tas nešķistu, oža ir vienīgais maņu orgāns, kura centrs izvietots smadzeņu limbiskās sistēmas daļā, kas veido un vada emocijas un atmiņas. Tādēļ smaržu uztvere ietekmē klientus ievērojami vairāk nekā citas maņas. Smarža lielā mērā nosaka, kā klients uztver un izjūt Jūsu uzņēmuma vidi, cik ilgi viņš vēlas tajā uzturēties, cik ilgstošas ir viņa atmiņas par piedzīvoto un ar kādām emocijām viņam saistās Jūsu zīmols.
 
Pareizā aromāta izplatīšana telpā ir vienkāršākais un efektīvākais veids, kā panākt, lai apmeklējums klientam saistītos ar patīkamām emocijām un atmiņām. ScentAir ilgstošā darba pieredze un uzticība savai vīzijai ļauj nodrošināt pareizu un efektīvu rezultātu.
 

 

 

Smaržas nozīmīgo lomu atzīst arī vadošie zīmolvedības eksperti.

Martins Lindstrēms, kas 2014. gadā tika atzīts par labāko brendinga speciālistu un, pēc žurnāla «Times» versijas, par vienu no visietekmīgākajiem cilvēkiem pasaulē, ir sacījis: «99% mārketinga ir koncentrēti tikai uz redzi un dzirdi, tomēr, piemēram, ar smaržu palīdzību mūsu emocijas ir iespējams ietekmēt par 75% vairāk. Zīmoli, kas līdztekus redzei un dzirdei ir ietekmējuši arī citus maņu orgānus, gūst lielākas sekmes.»
 
2006. gadā dibinātā reklāmas aģentūra «Droga5», kas jau piecus gadus tiek atzīta par pasaules labāko reklāmas aģentūru, arī uzsver: «Smarža ir visiedarbīgākais zīmola idejas nodošanas paņēmiens.»

Pētījumi liecina, ka smaržai ir būtiska ietekme uz klienta gūto pieredzi.

Smaržu pētniecības institūts: «Smaržas mums palīdz atsaukt skaidras atmiņas, palīdz atšķirt dažādas vides, kurās mēs atrodamies, ietekmē mūsu maņu orgānus, kā arī to, cik ilgi atrodamies telpā un ko mēs vēlamies satikt atkal.» Piemēram, zinātnieki veica kādu pētījumu, kas ļāva konstatēt, ka pēc gada cilvēki atceras smaržas ar precizitāti līdz 65%, taču tajā pašā laikā pēc trim mēnešiem mēs spējam atcerēties fotoattēlus ar 50% precizitāti. Institūtā no 1981. gada tiek pētīta oža, un 2004. gadā tā zinātnieki saņēma Nobela prēmiju fizioloģijas un medicīnas jomā par darbu smaržu pētīšanā.
 
Citos pētījumos, kurus ir rīkojis, piemēram, žurnāls «Journal of the Human-Environmental System» (2002), tika noteikts, ka smaržas pievienošana telpās būtiski palielina tajās esošo cilvēku apmierinātības pakāpi.
 
Pēc aromatizācijas procedūras, kas tika veikta Parīzes lielveikalā «Galeries Lafayette», pircējiem likās, ka viņi tajā ir pavadījuši tikai 25 minūtes, kaut gan patiesībā viņi tur atradās vairāk nekā stundu. Tajā pašā laikā pētījuma dalībnieki, kas uzturējās nearomatizētajā zonā, novērtēja savu uzturēšanās laiku ar diezgan lielu precizitāti.
 
Uzņēmuma «Samsung» veikts pētījums parādīja, ka apmeklētāji pēc aromatizācijas norādīja par 26% mazāku veikalā pavadīto laiku nekā patiesībā un apmeklēja trīs reizes vairāk nodaļu.
 
Firmas «Nike» organizētos pētījumos tika noskaidrots, ka cilvēki bija gatavi maksāt par 10-15% vairāk naudas par apaviem, kas bija izlikti aromatizētā telpā, salīdzinot ar tiem pircējiem, kas pielaikoja identiskus apavus nearomatizētā vidē.
 
Žurnāls «Journal of Marketing» (Spangenberg, Crowley un Henderson, 1996) veikto pētījumu rezultātā nonāca pie secinājuma, ka smaržas un aromāti mazumtirdzniecības vidē veicina labāku veikala, vides un preču uztveri pircēju vidū, kā arī izraisa apmeklētājos lielāku vēlmi to apmeklēt atkārtoti.

Patīkams un atmiņā paliekošs apmeklējums, kas palīdz stiprināt lojalitāti zīmolam

Nevainojams dizains un rūpīgi izvēlēta fona mūzika rada klientiem patīkamu vidi un noskaņojumu. Papildinot šo vidi ar pareizo aromātu, kas izvēlēts atbilstoši Jūsu objekta iekārtojumam, noformējumam, būtībai un klientu bāzei, Jūs spēsiet piedāvāt saviem klientiem neaizmirstamas emocijas, kas palīdzēs vairot viņu uzticību Jūsu zīmolam. To apliecina neskaitāmi pētījumi, kas veikti dažādās pasaules valstīs. „ScentAir” ilgstošā darba pieredze un uzticība savai vīzijai ļauj mums nodrošināt pareizu un efektīvu rezultātu.
 
Pasūtiet bezmaksas konsultāciju par aromātu izmantošanu Jūsu biznesā, aizpildot nepieciešamos laukus , vai zvanot uz tālruņa numuru +371 2562 0654